Kondoleans för Gösta Nilsson

Söndagen den 16 juli somnade socialdemokraten, folkbildaren och före detta kommunfullmäktigeordförande Gösta Nilsson in, 83 år gammal.

Hans engagemang sträckte sig också utanför politiken. Han engagerade sig hårt för att etablera konsthallen och museiverksamhet i Borstahusen. Han var även ordförande i Centrum för arbetarhistoria som till slut lyckades få en professur förlagd till Landskrona. Framgångar som han gärna berättade om med stolthet i rösten.

En stor politiker och folkbildare har gått ur tiden. Det är med värme och respekt vi minns Gösta Nilsson, hans insatser för Landskrona och arbetarrörelsen och lyser frid över hans minne. Saknaden är stor.

Från och med på torsdag 27 juli kl 12.00 finns det möjlighet att skriva kondoleans till Gösta Nilsson minne på Socialdemokraternas expedition, Eriksgatan 72. Kondoleansboken kommer att finnas fram till den 15 augusti på Socialdemokraternas expedition.